October 18, 2024

MMS | Malaysia Music Scene

Bukan Sekadar Muzik

Album Baharu Linkin Park ‘From Zero’ Bakal Tiba!

Spread the love

Linkin Park yang kini dianggotai oleh Mike Shinoda, Brad Delson, Dave “Phoenix” Farrell, Joe Hahn, Emily Armstrong, dan Colin Brittain kembali dengan penuh gemilang menerusi single terbaharu berjudul “Heavy Is The Crown” yang baru sahaja dilancarkan. Dengar lagunya di sini dan tonton video muziknya di sini.

Lagu ini menjadi lagu tema rasmi untuk Kejohanan Dunia League of Legends 2024, menandakan kerjasama pertama Linkin Park dengan Riot Games. Dengan rentak yang bertenaga dan penuh semangat, “Heavy Is The Crown” sesuai menjadi tema untuk pertandingan multi-dimensi yang penuh aksi dalam League of Legends, serta persembahan di festival muzik di seluruh dunia.

Lebih menarik lagi, “Heavy Is The Crown” membuka jalan kepada album pertama Linkin Park sejak 2017, bertajuk From Zero, yang akan dilancarkan pada 15 November ini. Anda boleh pra-tempah atau pra-simpan album tersebut melalui Warner Records di sini.

Single ini hadir selepas kejayaan lagu pertama mereka dalam tujuh tahun, “The Emptiness Machine”. Sejurus dilancarkan, “The Emptiness Machine” menjadi hit global dengan impak yang begitu besar. Lagu tersebut melonjak ke kedudukan Top 5 dalam Carta Global Spotify, meraih tempat nombor satu di carta Alternative dan Rock Radio, menduduki tempat pertama dalam Carta Billboard Alternative dan Rock Airplay, serta berjaya menembusi Carta Billboard Hot 100 di kedudukan nombor 21.

Single ini mencatat rekod yang luar biasa untuk lagu rock moden di platform penstriman digital, dengan lebih daripada 85 juta penstriman di Spotify dan 26 juta tontonan video muzik di YouTube pada minggu pertama sahaja. Selain itu, Linkin Park juga mencapai satu lagi pencapaian penting apabila melepasi 54 juta pendengar bulanan di Spotify, menjadikan mereka sebagai band rock paling banyak distrim di platform tersebut dan salah satu daripada 40 artis paling banyak distrim secara global di platform tersebut.

Meneruskan dominasi mereka dalam budaya popular, Linkin Park baru-baru ini membuat penampilan sulung “The Emptiness Machine” di rancangan The Tonight Show Starring Jimmy Fallon dengan persembahan yang mengagumkan. Tonton persembahan mereka di sini dan lihat temubual Mike Shinoda bersama Fallon di sini.

Mendapat pujian meluas, The New York Times menyifatkan “The Emptiness Machine” sebagai lagu baharu yang penuh tenaga, sambil menyatakan bahawa band ini kini bersedia untuk meneruskan perjalanan mereka sebaik mungkin seperti dahulu. Dalam laporan eksklusif, Billboard mengakui bahawa album From Zero berdenyut dengan tenaga baharu, sebagai lanjutan dinamik estetika pelbagai dimensi Linkin Park, sambil memuji, secara keseluruhannya, mereka menyampaikan rasa kesegeraan dan kecekapan seolah-olah setiap ahli band enggan berhenti atau melepaskan peluang dalam kemunculan semula mereka yang gemilang.

Akhirnya, dengan album From Zero, Linkin Park ingin menggabungkan tenaga tulen dari masa lalu, masa kini, dan masa depan mereka. Era baharu mereka kini telah pun bermula.


Spread the love
Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.

You cannot copy content of this page