September 8, 2024

MMS | Malaysia Music Scene

Bukan Sekadar Muzik

Cokelat Bakal Beraksi Semula Di Malaysia Selepas 14 Tahun

2 min read
Spread the love

Selepas penantian yang panjang selama 14 tahun, peminat kumpulan Cokelat di Malaysia kini boleh bergembira lagi apabila kumpulan itu dikhabarkan sedang bersiap sedia untuk membuat persembahan di Malaysia di Zepp Kuala Lumpur pada 7 September tahun ini. Acara itu amat dinanti-nantikan peminat mereka di Malaysia kerana acara itu menandakan konsert pertama kumpulan itu di negara ini sejak penampilan terakhir mereka di Malaysia, lebih sedekad yang lalu.

Umum mengetahui bahawa Cokelat bukan sahaja mendapat tempat istimewa di hati peminat muzik di negara mereka sendiri, Indonesia, malahan di negara-negara jiran Indonesia seperti Malaysia juga. Dengan rentetan album hit dan single yang menduduki carta teratas, kumpulan muzik dari Bandung ini telah mengukir niche untuk diri mereka sendiri dalam industri hiburan Indonesia, yang menyaksikan mereka mempunyai pengikut yang ramai di negara asal mereka.

Dianggotai oleh Kikan (vokalis), Edwin dan Ernest (gitaris), Ronny (bassis), dan Ervin (drummer), Cokelat mengalami rehat selama 12 tahun sebelum bersatu semula pada 2022. Pertemuan semula mereka, disambut dengan persembahan pada Hari Kemerdekaan Indonesia pada Ogos 2022 , disambut dengan keterujaan yang luar biasa daripada peminat yang tidak sabar menanti kepulangan barisan asal kumpulan itu.

Meluahkan semangat mereka untuk konsert mereka di Malaysia yang akan datang, Kikan, mewakili Cokelat, menyampaikan rasa terima kasih kumpulan itu kepada peminat setia mereka dan menyatakan kerinduan mereka untuk berhubung semula dengan peminat mereka di Malaysia.

“Sudah 14 tahun sejak persembahan terakhir kami di Malaysia. Kami berharap persembahan ini dapat memuaskan kerinduan peminat setia kami. Malaysia mempunyai tempat yang istimewa di hati kami, dan kami juga menganggapnya rumah kedua kami,” kongsi vokalis itu,” kata Kikan. .

Rosden Rahmat, Pengarah Tanjak Global Services, penganjur konsert, menyifatkan acara itu sebagai kejutan yang menggembirakan dan hadiah buat peminat setia Cokelat di Malaysia. Menekankan komitmen syarikatnya untuk menawarkan pilihan hiburan yang pelbagai, Rosden menyedari hubungan intim antara Cokelat dan Malaysia, justeru melahirkan rasa teruja untuk kerjasama masa depan antara kumpulan itu dan Tanjak Global Services.

Peminat yang ingin pergi ke konsert Cokelat pada bulan September akan datang juga boleh menjangkakan persembahan yang menarik yang menampilkan hits ikonik Cokelat, termasuk “Karma,” “Segitanga,” “Luka Lama,” “Ku Pilih Dia,” “Pergi,” dan ” Jauh,” dan lain-lain lagu yang telah membuat mereka dikenali.

Kategori tiket terdiri daripada RM189 untuk Rockzone Standing hingga RM380 untuk tempat duduk VIP, memenuhi pelbagai pilihan dan bajet. Kategori-kategori tiket adalah seperti berikut: Karma RM189 (Rockzone Standing), Segitiga RM159 (Premium Standing), Luka Lama RM139 (Free Standing), Jauh RM285 (Premium Seating), Pergi RM235 (Standart Seating) dan VIP (RM380 per pax dan setiap room adalah terhad kepada 8 pax).

Tiket konsert yang ditunggu-tunggu itu boleh dibeli secara dalam talian menerusi platform tiket rasmi di https://tanjak_cokelat.ubertickets.asia.

Ketika penantian semakin meningkat untuk kepulangan Cokelat yang telah lama ditunggu-tunggu ke pentas Malaysia, peminat mereka yang ingin menyaksikan persembahan mereka di Kuala Lumpur pada September yang akan datang ini digalakkan untuk mendapatkan tiket mereka lebih awal agar memastikan mereka tidak terlepas pengalaman muzik yang tidak dapat dilupakan ini.


Spread the love
Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.

You cannot copy content of this page